donderdag 23 mei 2013

Grijs, donzig en zacht.

Hier zit ik dan op deze regenachtige donderdagmorgen, achter mijn laptop.
Het is erg donker in huis, maar eigenlijk vind ik dat best wel gezellig,
de verwarming staat aan, de kaarsjes branden 
en een lekker kopje koffie staat binnen handbereik.

Maar ik ga geen klaagpost schrijven hoor, want het weer, daar doen we toch niks aan.
Iets positiefs dan?

DE JONGE ZWAANTJES ZIJN ER!!!!!!!!!!

Ik dacht vorige week al wat donzige veertjes te zien zitten tussen het nest.


Acht stuks maar liefst, het is een prachtig gezicht.
De zwanen laten zich gewillig fotograferen en zijn hartstikke trots natuurlijk.
Ze zijn totaal niet vals naar de mensen toe, maar dat zal wel een uitzondering zijn.
Lief he, hier volgen nog wat foto's, die ik de afgelopen dagen heb gemaakt.



Het complete gezin, zo aandoenlijk om te zien.


Het lege nest, als je goed kijkt kunnen jullie het meerkoetje ook nog zien,
met de kleintjes (linksboven) die zat daar ook te broeden.


Tijd voor een middagdutje, de zwanen waren druk om die vervelende kraaien
op een afstand te houden.


De kleintjes zijn veilig onder moeders vleugels gekropen.



Kiek kiek, kijk dat kleine grijze koppie ;-)


Heerlijk warm en droog!!


En kijk, daar ook nog een eendenmoeder met kleintjes, ook al zo schattig!!

Mijn volgende post zal  gaan over de spulletjes die ik op de Luikse Markt heb gekocht,
afgelopen weekend.
Ik wilde graag eerst nog even de zwaantjes laten zien aan jullie.

Een fijne dag nog nog allemaal!!!

Liefs, Monica

23 opmerkingen:

  1. Aaaaaah, wat liefffff! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, geweldig om te zien!!!
    Ik kan hier zo van genieten, enne ook van donker, koffie, kaarsjes, warm en gezelligheid.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Monica! Het is zo aandoenlijk om ze zo rond te zien zwemmen of lopen.
    En aan de andere kant, wat moeten de ouders hun best doen om hun kleine grut te beschermen.
    We gaan maar verder met warme koffie en kaarjes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah smelt,wat een mooie en aandoenelijke foto's..♥
    Lieve groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ja bouw de spanning maar op naar je mooie vondsten ;)

    Maar oké dit is een spotlight waard....wat een dotjes deze kleine bolletjes op pootjes.
    Nu elke dag tellen of ze er allemaal zijn ;)

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief!!

    met het weer komt het wel goed...toch??

    lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schattig zeg. Zo mooi om te zien. Ik ben benieuwd naar je aankopen.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijft leuk om naar te kijken! We hebben hier elk jaar ook kleintjes in het water achter onze tuin, maar dit jaar heb ik nog niets gezien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het gewoon ontroerend om te zien als je de zwanenfamilie zo ziet. Maar..... ik ben wel hel errug nieuwsgierig wat je op de Luikse markt allemaal gekocht hebt. Ik wilde ook nog gaan maar ik had gewoon geen puf. Ik zou gewoon naar de markt kunnen lopen. Ik woon er vlakbij. Volgend jaar beter hoor. Dus monica kom maar op met je volgende blog hi hi.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooo. wat aandoenelijk om te zien, zo mooi donzig.
    Mooie scherpe foto's heb je ervan gemaakt.
    Hier branden ook de kaarsjes, het lijkt wel herfst, maar binnen is het gezellig hoor!

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat zien die er wollig uit! Wat 'n dotjes.
    En het weer: ach, binnen blijft het wel langer gezellig met al dat kaarslicht...Ja hoor, daar is weer een bui...kletter, kletter...
    Het komt vast een keer goed, toch?
    Alvast een fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh...wat prachtig al dat jonge leven en wat heb je er een leuke reportage van gemaakt Monica.
    Wat vertederd die kleine donsjes. Moeder en vaderzwaan hebben het er maar druk mee.
    Fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie donzige zwaantjes, leuk.

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De Zwanen zijn vertederend lief, zo donzig, die zou ik dan wel mee
    naar huis willen nemen:), de aaibaarheid straalt ervan af.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leukerds; eigenlijk hoor je daar een echt lentegevoel bij te hebben, maar helaas is daar het weer niet naar. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat zijn ze toch donzig en schattig! Bij ons in de buurt zit ook vaak een zwanenfamilie. En wat ik zo leuk vind, is dat ze heel lang als gezinnetje bij elkaar blijven. Bijzonder.
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ahhhh de eieren zijn uit :-))
    Wat een schatjes.....bijzonder dat papa ook in de buurt blijft....
    Hier in de tuin hebben we jonge eendjes....bij de buren zat een nestje.....zal het verhaal volgende keer op mijn blog zetten + foto's.....zoooo schattig.....
    Jammer toch van het weer maar je we moeten het maar nemen zoals het komt....is het 40 graden is het ook niet goed hihi ;-)

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh zo schattig !!!
    Bedankt voor de tip ik ga het in het weekend eens bekijken hoe ik dat moet doen zo een volgerslijst , ik vind het echt allemaal nogal ingewikkeld hoor , ik volg al een 2 jaar verschillende blogs maar telkens me ik me op zo een volgerslijst wou zetten liep er iets mis , behalve bij diegene waar ik me moest aanmelden voor een e-mail te ontvangen ,
    zelfs reageren lukte niet maar nu ik zelf een account heb dus wel ... ik leer bij :)

    Lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat aandoenlijk, we hebben hier kleine eendjes in de sloot naast ons huis, mooi om te zien.
    Ik ben inmiddels toch een blog gestart, had je ooit een keer gemaild over het school tasje van je dochter?!!..misschien herinner je het niet eens meer hihi.
    Leuk als je een keer komt kijken soberenstijl.blogspot
    Fijn weekend, Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! Wat is de natuur ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ja geweldig he. Hier ook allerlei klein nieuw grut...is genieten met een hoofdletter
    Fijn weekend :))

    BeantwoordenVerwijderen